Kliknutím na Přijmout cookies dáváte souhlas s uložením vybraných cookies (nutné, preferenční, výkonnostní, marketingové). Cookies používáme pro lepší fungování našeho webu, měření jeho výkonnosti a cílení a personalizaci reklam. To jaké cookies budou uloženy, můžete svobodně rozhodnout pod tlačítkem Upravit nastavení.
Prohlášení o cookies.
PŘÍSLUŠENSTVÍ PRO ELEKTROKOLA
ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA
DOPORUČENÍ: Pokud jste si pořídili příslušenství v podobě doporučené základní výbavy, tak můžete být na svých cestách v klidu. Ovšem stejně jako u aut - se základní výbavou jich jezdí poskrovnu, a tak i elektrokolo (a vy) si dřív nebo později zaslouží další vylepšení. Není sice z kategorie "nezbytnost", ale když už si je jednou pořídíte, bude se vám šlapat o poznání lépe. Kliknutím na konkrétní druh rozšířené výbavy se dostanete do našeho eshopu k dalším informacím o tom, co je a není důležité při jeho výběru a doplněné navíc o pár konkrétních tipů na osvědčené kousky.
ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA
(rozcestník)
LEPENÍ
DOPORUČENÍ: Pokud s sebou vozíte náhradní duši (viz základní výbava), tak je lepení jen čistá sázka na jistotu. Pravděpodobnost, že ho budete na cestách potřebovat, je v takovém případě minimální. Ale přece jen - jistota je jistota a lepení téměř nic neváží, moc místa nezabere a stojí jen pár korun. Vyžaduje však přece jen trochu té zručnosti a dodržení správného technologického postupu:
Krok 1 - zdrsnit místo defektu smirkovým papírem a strhnout krycí igelit na záplatě. Krok 2 - nanést lepidlo na celou plochu záplaty a ve stejném rozsahu také na duši, ale zatím nepřikládat k sobě! Krok 3 (tady se dělá nejvíce chyb) - držte záplatu i duši stále od sebe a nechejte lepidlo na nich nanesené 1 min pracovat (lepidlo naleptá jejich povrch a připraví tak obě plochy k poslednímu kroku - tzv. vulkanizaci, nenechte se znervóznit tím, že lepidlo "zasychá"). Krok 4 - vlastní lepení (přesněji řečeno vulkanizace) - silně přitiskněte záplatu na duši v místě defektu a minimálně 2 minuty tiskněte. Začne tak proces vulkanizace, což laicky řečeno znamená, že pryž záplaty a pryž duše chemicky vzájemně "prorostou" a splynou v jeden (pryžový) celek. Pokud vynecháte krok 3 (ano, normálně se takhle třeba papír nelepí), pak záplata nebude držet a velmi pravděpodobně budete lepení znovu opakovat). Více nejen o lepení na stránce Údržba zde.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
SADA PRO LEPENÍ DUŠÍ
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 69 Kč
LED BLIKAČKA PŘEDNÍ
DOPORUČENÍ: Vhodný doplněk k hlavnímu přednímu světlu (viz základní výbava). Za šera, kdy potřebujete být viděn, šetří cennou energii hlavního předního světla, které vám o to déle poslouží za tmy, kdy potřebujete nejen být viděn, ale hlavně sám vidět. LED blikačka poskytuje dostatečnou svítivost na to, aby vás nikdo nepřehlédl a zároveň je dostatečně úsporná, že vydrží blikat mnoho hodin a dnů.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
LED BLIKAČKA PŘEDNÍ
samostatná
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 389 Kč
LED BLIKAČKA PŘEDNÍ
ve výhodné sadě
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 119 Kč
ERGONOMICKÉ GRIPY
DOPORUČENÍ: Zejména při dlouhých vyjížďkách si můžete přivodit pozvolnou bolest rukou a zápěstí. Důvodem je dlouhotrvající tlak na dlaně a zalomené zápěstí směrem nahoru, při kterém dochází k stlačení nervu a vzniku syndromu karpálního tunelu. Jedním z řešení mohou být ergonomické gripy. Mají až o 30% větší styčnou plochu oproti klasickým gripům, takže poskytují větší oporu dlani (rozložení zátěže), jsou vyrobeny ze speciálních směsí tlumících rázy od řidítek a při správném nastavení jejich sklonu rozevírají úhel zalomení zápěstí. Výsledkem je podstatně příjemnější jízda bez bolestí a brnění.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
GRIPY
bez rohů
GRIPY
s rohy
ERGONOMICKÉ SEDLO
DOPORUČENÍ: Znáte to, nohy by ještě jely, ale zadek už bolí tak, že jet dál už prostě nejde. Kvalitu sedla netřeba nějak zvlášť řešit pokud jezdíte na krátké vzdálenosti např. do práce ve městě. Pokud ale jezdíte dál a/nebo často, je dobré mít sedlo odpovídající vašim tělesným proporcím (pohlaví, rozteč sedacích kostí) a charakteru jízdy (kde a jak často) - nejde tu totiž jen o komfort, jde tu hlavně o vaše zdraví. Klíčová je správná šířka sedla, která se určuje podle rozteče sedacích kostí - standardní šířky sedel jsou 130, 143 a 155 mm, existují ale i širší varianty. A pozor - rozteč sedacích kostí nijak nesouvisí s tím, jak jste velcí. Neplatí, že když je člověk pořízek, má mít automaticky širší sedlo a naopak. Bohužel výběr správnou šířkou nekončí - ta je jen jedním nikoli jediným parametrem. Ve hře jsou také délka a tvar sedla, tloušťka a tuhost materiálu. Abyste neriskovali, že nové sedlo nebude to pravé ořechové, je dobré si ho předtím vyzkoušet. Šířku sedacích kostí vám změří v každém slušném cykloobchodu - posadí vás tam na speciální gelovou podložku a podle otisku vašich sedacích kostí určí správnou šířku sedla. A většinou mají nějaká sedla na půjčení. Určitě si jich pár vyzkoušejte (půjčí vám je i na pár dní domů) - papírově totiž mohou být stejné, ale na každém se nakonec sedí trochu jinak. A kdyby se vám přece jen nechtělo jít někam sedat na gelové podložky, sedněte si doma na silnější karton a otisky sejměte z něho. Taky to tak jde.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
ERGONOMICKÉ SEDLO
pro muže / pro ženy
cena od 399 Kč
DRŽÁK NA MOBIL
DOPORUČENÍ: Mít mobil před očima na řidítkách během jízdy je velmi praktické a bezpečné (např. kvůli navigaci, mapám, sporttesteru nebo třeba aplikaci Záchranka). Základní dělení je na samostatné držáky a na držáky, které jsou součástí brašny (kapsy se slídou). Ty samostatné je možné mít přímo na míru pro konkrétní typ mobilu (sedí perfektně, ale při výměně mobilu musíte měnit i držák nebo minimálně pouzdro) nebo držáky univerzální (s nastavitelnou šířkou a výškou, který s vámi zůstane déle a přežije i několik mobilů). Dalším rozhodovacím kritériem je styl jízdy a s tím spojené nároky na robustnost uchycení k řidítkům (na to velký pozor!) - to co stačí na klidnou jízdu po hladké asfaltce ve městě rozhodně nebude stačit do těžkého terénu plného kamenů a kořenů. Pokud totiž použijete nějaké subtilní provedení, které stačí na město, tak v terénu riskujete, že se po několika kilometrech jízdy po kamenech "uklepe" a zlomí uchycení v místě spojení s řidítky a mobil i s držákem spadne na zem. Nebo vám takový "městský" držák tisknoucí rohy mobilu způsobí při jízdě v terénu prasknutí displeje.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
DRŽÁK NA MOBIL
na míru pro konkrétní telefon
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 1499 Kč
DRŽÁK NA MOBIL
univerzální
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 899 Kč
KAPESNÍ NÁŘADÍ
DOPORUČENÍ: V rámci efektivity je dobré s sebou vozit jen to, co na cestách skutečně využijete. Výhodné jsou proto kompaktní multiklíče, které obsahují jen to nejnutnější. Zaměřte se především na takové, které obsahují minimální rozsah inbusů 1,5 až 8 mm, plochý a křížový šroubovák a nýtovačku řetězu. Ano, ta sice vyžaduje trochu zručnosti, ale roztržený řetěz není zase nic tak zásadního, aby se nedal znovu snýtovat a mohli jste pokračovat vesele dál. A když to nezvládnete sami, jistě to zvládne nějaký ochotný projíždějící (e)cyklista.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
MULTIKLÍČ
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 399 Kč
NÁHRADNÍ BATERIE
DOPORUČENÍ: Náhradní baterie je suverénně nejdražší "příslušenství" elektrokola - takové značkové baterie s kapacitou 500 Wh stojí kolem 15-20 tis. Kč, ale naštěstí jejich cena stále klesá. Proto má smysl o ní uvažovat až poté, kdy máte něco najeto a opakovaně např. díky délkám nájezdů nebo náročnosti terénu narážíte na kapacitu baterie původní. Ono to tak trochu stresuje, stále si hlídat, na kolik ještě vystačí šťáva. Koupí náhradní baterie získáváte klid na duši a větší požitek z jízdy. Prostě dojedete na jednu tam, a když dojde, víte, že máte to samé s sebou na cestu zpět.
Cenově podstatně výhodnější pak může být pořídit si kvalitní repasovanou baterii (více o repasovaných bateriích v článku). Chtějte písemnou záruku od ověřeného dodavatele (např. www.repase-aku.cz). Repase stojí zhruba 50% ceny nové značkové baterie. Naopak důrazně odrazujeme od neznačkových baterií příp. baterií bez ověřeného původu (v tom nejhorším případě mohou zničit celé elektrokolo požárem). Pokud se rozhodnete pro náhradní baterii, obraťte se na takový dobrý cykloobchod, který se specializuje na elektrokola a vede k nim servis - baterie se tam více točí a máte větší šanci, že dostanete baterii s aktuálním datem výroby a ne nějakého ležáka (doporučujeme www.akumo.cz - uveďte v eshopu nebo na prodejně slevový kód ECYKLISTIKA.CZ a získáte -5% ceny dolů). Další informace o bateriích a dobíjení čtěte na našem blogu zde.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
PUMPA VELKÁ
DOPORUČENÍ: V části našeho webu věnovaném dojezdu elektrokola zmiňujeme také správný tlak pneumatik podle charatkeru cesty (upustit do terénu, pořádně "natvrdo" nahustit na cyklostezku). Abyste mohli v klidu a bez námahy "upouštět" nebo naopak "nabouchávat" pneumatiky, obstarejte si tzv. dílenskou (velkou) hustilku na doma. Moc místa nezabere, vítr v peněžence taky neudělá a nafouknete s ní hravě i široký plášť horského elektrokola na pár "žduchů".
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
PUMPA (HUSTILKA)
nožní dílenská
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena cca 499 Kč
MĚRKA NA ŘETĚZ
DOPORUČENÍ: Drobná levná pomůcka, která vám může ušetřit spoustu peněz za opotřebované převodníky nebo zadní kazetu s pastorky. Jednoduše vložíte jeden zub měrky do mezery v řetězu a pokud zub na druhém konci měrky zapadne celý do mezery v řetězu, je nutné ho ihned vyměnit za nový. Ještě o něco přesnější, jsou měrky řezané laserem.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
MĚRKA NA ŘETĚZ
laserem řezaná
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 149 Kč
BRAŠNY A BRAŠNIČKY
DOPORUČENÍ: I mezi brašnami se dají najít vychytávky vhodné pro elektrokola. Pokud například vlastníte náhradní baterii, není od věci ji místo na zádech v batohu vézt upnutou třeba v brašně na rámu. Nebo pro cykloturistiku nebo taky do města brašna na řidítka s úchytem na mobil a prostorem pro klíče a nefuk bundu taky není k zahození. A co třeba kompaktní brašna pod sedlo, která nezabere ani moc místa?
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
BRAŠNA POD SEDLO
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 399 Kč
BRAŠNA NA RÁM
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 399 Kč
BRAŠNA DO RÁMU
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 199 Kč
BRAŠNA DO KOŠÍKU
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 459 Kč
BRAŠNA POD SEDLOVKU
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 1599 Kč
BRAŠNA NA ŘIDÍTKA
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 499 Kč
ERGONOMICKÝ BATOH
DOPORUČENÍ: Existují i batohy, které jsou speciálně navrženy pro užití na elektrokole. Uvnitř mají speciální kapsu s uchycením pro náhradní baterii a nabíječku. Baterie pak pevně sedí na svém místě, nikde nic neklimbá a nepřevažuje do strany. Ty lepší batohy pak mají integrovaný i "páteřák" - vloženou nebo přímo všitou pevnou desku po celé délce batohu, která v případě pádu ochrání vaši páteř před vážným zraněním způsobeným dopadem na baterii nebo nabíječku uloženou v batohu. Vzhledem k tomu, že baterie i nabíječka něco váží, mívají tyto batohy navíc také sofistikovanější popruhy pro lepší rozložení hmotnosti. Batohy mohu sloužit také jako zásobárna vody. Mají vak na vodu, někdy označované jako camelbak nebo rezervoár. Ty se hodí pro převoz většího množství vody (až 3 litry) a jejich výhodou je také to, že se z nich lze pohodlně a bezpečně napít hadičkou kdykoli a bez pouštění řidítek.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
ERGONOMICKÝ CYKLO BATOH
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 2599 Kč
CYKLO BATOH
s vakem na vodu
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 499 Kč
CYKLO BATOH
odlehčený bez vaku na vodu
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 549 Kč
ERGONOMICKÁ LEDVINKA
DOPORUČENÍ: Někdo nesnáší batoh na zádech - brzy se pod ním zpotí a pak to studí celý výlet. Vhodnou alternativou mohou být ledvinky. Nabízejí dostatečný objem na vše potřebné, pružné uchycení na oblečení, 1-2 kapsy na lahve s pitím nebo dokonce na vak na vodu. Vzhledem k tomu, že se uchycují kolem pasu a celá hmotnost je tak soustředěna v oblasti bederní páteře, věnujte dostatečnou pozornost popruhům a anatomickému tvaru a polstrování samotné ledvinky.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
ERGONOMICKÁ LEDVINKA
Link na Heureka.cz
cena od 890 Kč
NEOPRÉNOVÉ NÁVLEKY NA BATERII A MOTOR
DOPORUČENÍ: Chlad bateriím nesvědčí, baterie elektrokol nevyjímaje. Už při teplotách pod 10 st. C se doporučuje chránit ji před chladem - k tomu se ideálně hodí neoprénové obaly na míru. Při jízdě se baterie zahřívá, neoprén výborně izoluje od chladného okolí a drží uvolněné teplo z baterie uvnitř. Odměnou vám bude v chladném počasí až o 10% větší dojezd! Stejně tak neoprén dobře poslouží při ochraně motoru před deštěm a chladem při přepravě elektrokola na nosiči.
>>> zpět na Rozcestník • ROZŠÍŘENÁ VÝBAVA <<<
OCHRANNÝ OBAL
na středový motor
• 3 mm silný laminovaný neopren
• výborná ochrana středového motoru při přepravě
• díky suchým zipům lze přizpůsobit na motory různých značek
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 899 Kč
OCHRANNÝ OBAL
na integrovanou baterii
• 3 mm silný laminovaný neoprén
• výborná ochrana integrovaných baterií před chladem
• výborná ochrana před vodou, nečistotami a kamínky
• díky suchému zipu lze přizpůsobit rámy s integrovanou baterií různách značek
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 699 Kč
OCHRANNÝ OBAL
na rámovou baterii
• 3 mm silný laminovaný neoprén
• výborná ochrana rámových baterií před chladem
• výborná ochrana před vodou a nečistotami
• nutné vybírat podle značky a typu baterie
Eshop ECYKLISTIKA.CZ
cena od 699 Kč
Na stránku >>> Jak může vypadat plně vybavené elektrokolo (inspirace)
Na stránku >>> Základní výbava elektrokola (tipy)
Na stránku >>> Maximální výbava elektrokola (tipy)